PDA

View Full Version : Taxiing on full-real settings

XyZspineZyX
07-29-2003, 09:28 AM
I'm just curious to know how you guys who fly on full real settings manage to taxi around the airfield without seeing whats infront of you (i.e. the cockpit is always on)? I remember a Battle of Britain game which let you lean out the side of the cockpit to see ahead, can't see this feature in FB.... I guess that might be a nice addition for a future update, if the code permits a change in position of the pilots head.

XyZspineZyX
07-29-2003, 09:28 AM
I'm just curious to know how you guys who fly on full real settings manage to taxi around the airfield without seeing whats infront of you (i.e. the cockpit is always on)? I remember a Battle of Britain game which let you lean out the side of the cockpit to see ahead, can't see this feature in FB.... I guess that might be a nice addition for a future update, if the code permits a change in position of the pilots head.

XyZspineZyX
07-29-2003, 09:35 AM
Leaning out would help some, but it won't be the full solution. Visit a nearby airfield where there are small planes, and see the how the tail draggers taxi; zig-zagging their way forwards, the pilot leaning out alternating left-right as they turn.

Zig-zagging works well in the game as well.
_
/Bjorn.

XyZspineZyX
07-29-2003, 09:53 AM
Ich mach das so:

TAXI:
Nach dem Aufsetzten und Ausrollen auf der Startbahn schaue ich erstmal zum Seitenfenster hinaus ob der Taxiway frei ist.

Dann biege ich auf den Taxi ab und rolle diesen langsam entlang in dem ich meinen Kopf st├┬Ąndig von einer Seite zur anderen drehe. Auf diese Weise kann ich sehen, ob ich eher dem linken oder dem rechten Rand des Rollweges n├┬Ąher komme. Sobald ich zu nahe an den Rand gerate, korrigiere ich leicht mit Druck auf das entsprechende Pedal (Seitenruder).

START:
Wenn ich am Start auf der Piste stehe, und ich habe keine Aussenansicht zur Verf├╝gung muss ich zuerst herausfinden, ob vor mir noch Flugzeuge auf der Startbahn stehen oder nicht.

Ich merke mir also den Kurs (Kompass) oder die relative Ausrichtung des Cockpits gegen├╝ber irgendwelcher Gel├┬Ąndeformationen schr├┬Ąg rechts oder links vor mir (Sonnenstand oder Wolken sind ebenfalls gute Orientierung*****te).

Dann starte ich den Motor und drehe mein Flugzeug so lange nach rechts (oder links), bis ich der Startbahn entlang sehen kann. Sobald ich weiss, wie viele Flugzeuge vor mir auf der Startbahn stehen, drehe ich meine Flugzeugnase wieder in die urspr├╝ngliche Richtung.

Sobald alle Flugzeuge vor mir gestartet sind (Ohren spitzen!) starte ich selbst. Und sobald sich das Heck meines Flugzeugs anhebt, kann ich mich bis zum Abheben mit dem Seitenruder auf der Pistenaxe halten.

Fliegergr├╝sse

http://home.tiscalinet.ch/meyera/Bilder/Wolkenbeisser1a.jpg

XyZspineZyX
07-29-2003, 10:57 AM
yes, Wolkenbeisser , very true... /i/smilies/16x16_smiley-tongue.gif

It`s not that hard, Flake99. Just pull your view out to the furthest (Page Down button I think) and simply twist plane left to right using brake and rudder. Same when taking off. Of course it would be nice having ground crew direct you or the Tower letting you know the way is clear, but we can`t have everything.

XyZspineZyX
07-29-2003, 11:12 AM
Thanks for the tips, will give it a try.

Ich kann mein Deutsch und mein "Taxiing" verbessern....

XyZspineZyX
07-29-2003, 11:16 AM
Light aircraft dont zig zag while taxiing. You can easily see the taxilane over the dashboard.

<center>
---------------------------------------
"Atleast I'll go down in style!"
http://www.elleemmeshop.com/model1/aero/re4341.jpg
</center>

XyZspineZyX
07-29-2003, 11:22 AM
Planes usually spawn nose pointing towards runway/strip.

If you just go straight forward u will eventually cross runway.

<table width="100%" border="0" align="center">
<tr>
<td colspan="2"><hr></td>
<td rowspan="2"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">http://members.chello.se/ven/duck.jpg</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="43%"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Rubber Ducky, joy of joys,
When I squeeze you, you make noise!
Rubber Ducky, you're my very best friend,
it's true!

Rubber Ducky, you're the one,
You make bathtime lots of fun,
Rubber Ducky, I'm awfully fond of you.</font>
</td>
<td width="36%"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Every day when I
make my way to the tubby
I find a little fella who's
Cute and yellow and chubby

Rubber Ducky, you're so fine
And I'm lucky that you're mine
Rubber ducky, I'm awfully fond of you.</font></td>
</tr>
</table>

XyZspineZyX
07-29-2003, 11:42 AM
Red_Storm wrote:
- Light aircraft dont zig zag while taxiing. You can
- easily see the taxilane over the dashboard.

I take it you mean light aircraft with nose wheels.
_
/Bjorn.