PDA

View Full Version : Xbox Live



BliNd-
02-25-2005, 07:59 AM
Well, I'm really considering getting Xbox live, and Halo 2 to play with my friends. If I get the starter kit, where do I begin to activate a gamertag and stuff? I also have RS 3, Madden 05, and Dead Mans Hand, that I can play online if I get it.

BliNd-
02-25-2005, 07:59 AM
Well, I'm really considering getting Xbox live, and Halo 2 to play with my friends. If I get the starter kit, where do I begin to activate a gamertag and stuff? I also have RS 3, Madden 05, and Dead Mans Hand, that I can play online if I get it.

XyZspineZyX
02-25-2005, 08:11 AM
The starter kit comes with a disc that will update your xbox with the live console. Once in there you will run through the configuration, during which you will set your gamertag.

Pretty much buy it, stick in the disc, update your box, and provided it picks up the internet connection, follow the on screen instructions.

The_One34
02-25-2005, 08:12 AM
Does Xbox live work in malta?

BliNd-
02-25-2005, 08:47 AM
Alrighty, thanks Skulls! You guys will haev to give me your Gamertag if I get it. Whats game do you play?

f16cxv
02-25-2005, 10:04 AM
^^^ this is what the "gamer tag thread" is all about...

BliNd-
02-25-2005, 10:15 AM
Oh, Ok, Sorry. I'll post there from now on.

f16cxv
02-25-2005, 10:18 AM
it's OK, I just thought that it would help seeing a bunch already...http://forums.ubi.com/images/smilies/16x16_smiley-wink.gif

BliNd-
02-25-2005, 04:16 PM
One more question: all I need is an ethernet cable from my router to my Xbox, right? And of course the Starter Kit.

Rbdb1R
02-25-2005, 05:35 PM
yeah but it has to be a compatible router

BliNd-
02-25-2005, 10:07 PM
What do you mean by compatible router? I have a Lynksis 2.4 ghz router.

Rbdb1R
02-26-2005, 12:20 AM
Xbox Live Compatible Routers (http://www.xbox.com/en-US/live/connect/routerlanding.htm)

PAKMAN52SE
02-26-2005, 06:24 AM
It should be compatible.

BliNd-
02-26-2005, 08:26 AM
Crud, my router won't work with XBL.

XyZspineZyX
02-26-2005, 09:55 AM
It might.
They don't test every single router.
Linksys should be fine.

BliNd-
02-26-2005, 10:00 AM
Nah, my router wasin the section for "Incompatible Routers." Does anyone know if there is a way to update my Firmware or anything to make in compatible?

EDIT: Well, I dont think Im gonan be getting XBL any time soon, I gotta save so I can buy a new router.

EDIT again: lol, I won an auction on Ebay last night for a D-link router that supports XBL. I'm probably gonna pick up H 2, and the Starter Kit Monday; I'll probably be playing by Saturday or so.

BliNd-
02-28-2005, 02:13 PM
I went into EB Games today to pick of the Starter Kit and H 2 to play online. To my supirse, all EB Games now have new Policy since January that you have to be accompanied by and adult to buy an "M" game. Needless to say, I had to run out to the car and get my mom. lol. I've heard other talk about his, but I thought it was only certian EB games, apparently not.

Rbdb1R
02-28-2005, 04:19 PM
did XBL work for you?

BliNd-
02-28-2005, 04:35 PM
I got a new Router, so for now I'm just gonna use the eathernet stright from my Modem, and go without PC internet; until my router arrives. I got my TV, and everything in the Computer room. Im just headed to Xbox.com to make sure I seet everything up right. Once I get everything done, I'll post my GT.

BliNd-
02-28-2005, 06:39 PM
Well, ran into some trouble. I can't sign into XBL, I'm getting an error connecting to DNS servers. I've tried some things, and it still doesn't work. I think I have to find my MAC adress or sumthing like taht.

Rbdb1R
02-28-2005, 08:15 PM
yeah that happens to some people....

XyZspineZyX
03-01-2005, 03:46 AM
check this

http://www.xbox.com/en-GB/live/start/connect/router/

and this

http://www.xbox.com/en-GB/live/start/connect/router/troubleshooting.htm

The 2nd one is the troubleshooting link, that may help you.

XyZspineZyX
03-01-2005, 08:04 AM
Since you are doing a direct connect you need to unplug your PC from the modem, power cycle it, and plug the XBOX in and you should be goodhttp://forums.ubi.com/images/smilies/16x16_smiley-happy.gif

BliNd-
03-01-2005, 09:33 AM
Yeah. I did that^ It didn't work.

Anway, i have good new. I tried it with my old router, and it wokred! lol. My gamertag: BliNd8l.

NOTE: It is a Lowercase "L" at the end of my name. Not a "1"

EDIT" Man, I was playing Madden online. My very first game my internet cut out. It keeps track of your account and abandoned games, right? If so, thatt really stinks.

BliNd-
03-01-2005, 03:09 PM
People give me their gamer tag, and I add it exactly how they tell me, but it says that no such user exists check your spelling. I try over and over gain and it doesnt work. I know the spelling is axactly how they gave it to me...