PDA

View Full Version : Buff the shigoki to nerf him



Simi_Xiamara_
03-21-2017, 05:14 AM
Make his charge attack a lil faster that sht is soooo slow that half time I miss the parry cuz of how slow it is

Teh1one
03-21-2017, 05:26 AM
same ...

secrecy274
03-21-2017, 10:40 AM
I've the same problem with the Raider...

DrExtrem
03-21-2017, 12:20 PM
Press parry, when you hear the typical roaring sound of all the unblockable attacks.

So far, it was the perfect parry window for me.

Danioku
03-21-2017, 12:27 PM
Look how broken he is instead...

https://www.twitch.tv/videos/130052792

he beats all the best players to the final without losing a single game (yesterday War Rising tourney 480+ ppl)

secrecy274
03-21-2017, 12:51 PM
Look how broken he is instead...

https://www.twitch.tv/videos/130052792

he beats all the best players to the final without losing a single game (yesterday War Rising tourney 480+ ppl)

Yeah, the Shugoki has some very cheap moves.
He's by far the worst character to fight for me as a Lawbringer. Why? His damn "Passive Uninterruptible Stance".
I've posted this clip a couple of times already, so it's beginning to feel like spam.

https://youtu.be/UYdKp98KVGs

Mr.Riot
03-21-2017, 03:07 PM
Yeah, the Shugoki has some very cheap moves.
He's by far the worst character to fight for me as a Lawbringer. Why? His damn "Passive Uninterruptible Stance".
I've posted this clip a couple of times already, so it's beginning to feel like spam.

https://youtu.be/UYdKp98KVGs

Lol so many people complain about some stupid **** on this forum. So for once i am glad that you have provided something that look s a like legitamate problem and also even provided a video. With that being said this is probably the only issue I have with the shugoki. I believe the one shot attack is not really necessary. I really think the health regen and the damge alone is enough for a comeback.

Simi_Xiamara_
03-21-2017, 04:15 PM
Press parry, when you hear the typical roaring sound of all the unblockable attacks.

So far, it was the perfect parry window for me.

Hm roaring sound? only sound ik it has is when he yells at start and the flames sound all unblockale have

DrExtrem
03-21-2017, 05:29 PM
Hm roaring sound? only sound ik it has is when he yells at start and the flames sound all unblockale have

Do an unblockable move and listen to the sound, that comes every time, every move.

Its a roaring sound.

Vingrask
03-21-2017, 06:50 PM
Yeah, the Shugoki has some very cheap moves.
He's by far the worst character to fight for me as a Lawbringer. Why? His damn "Passive Uninterruptible Stance".
I've posted this clip a couple of times already, so it's beginning to feel like spam.

https://youtu.be/UYdKp98KVGs

I hate all big and slow heroes because fight them is slow as well.

After you put Shugoki's armor down, you have to use the short window and pull back. Them try put the armor down again. As a Berserker rep9, Shugoki, Lawbringer, Raider and Conqueror are just annoying. It's me feinting like crazy trying create an opening and they trying parry me. My last match against a competent Conqueror that I had patience to try win took 7 minutes, where against fast heroes usually take 3~4.

AkenoKobayashi
03-21-2017, 09:12 PM
When the attack indicator flashes red...parry....I've parried dozens of unblockables. Even my friend who never parries has learned to at least parry those.

Dr_Ditters
03-21-2017, 09:32 PM
When I play shugoki the charge attack always gets parried. If you cant parry that, its your own problem.